2015. március 6., péntek

Helyi furaságok 3.

Pár fotó, hogy miket lehet találni egy helyi átlagos szupermarket zöldség-gyümölcs osztályán. Persze azt be kell vallani, hogy ezek többsége nem helyi zöldség vagy gyümölcs, hanem a szomszédból, a határon túlról hozzák.

Az avokádó meg a kiwi alap, az érdekesség a kaktuszgyümölcs és az óriás levél.


Nahát itt minden érdekes... ilyen formában a képen látható gyümölcsök egyike sem nagyon kapható Magyarországon. Legalábbis tudtommal, de úgyis kijavítotok, ha igen. :)


Sokféle ehető kaktusz van ám.


Szivárvány-répa. Csináltam már belőle szivárvány-levest! :D Ugyanolyan íze van, mint a sima zöldség-levesnek, csak úgy néz ki, mintha már egyszer kihánytad volna. Jó étvágyat!


8 megjegyzés:

  1. Ez komoly! A képeken látható zöldségek többségét még hírből se ismertem. Ezeket meg lehet enni? Mondjuk én a húsos pultot többet látogatom. Zöldséges standhoz akkor megyek, ha hagyma kell... a pörkölt alá. :D

    VálaszTörlés
  2. Az a szőrös avokádó az micsoda? :) Én imádom az ilyesmiket. Bár a kaktusz levelét nem tudom megenném-e. Egyszer egy főzös műsorban láttam, hogy Mexicóban ez nagyon népszerű, de már lila gőzöm sincs mit készítettek belőle. Kaktusz gyümölcsöt azt hiszem a Kanári szigeteken ettem először.

    VálaszTörlés
  3. Hozol nekem olyan óriás levelet? Annak milyen íze van? Mert ha szar, akkor mégse kell :D

    VálaszTörlés
  4. Daru: beza, mind ehető. Bár nem mindegyiket kóstoltam még, hacsak nem rakták bele valamelyik kajámba valamelyik mexikói étteremben. Veled ellentétben én gyakran eszem olyan dolgokat, amikről nem tudom, hogy micsodák :D én is inkább húsrajongó vagyok, de ami zöldséget beleraknak a kajámba, azt megeszem, mert bízom az elkészítőjében, hogy az odavaló. :)

    Lazac: szerintem az avokádó egyik fajtája... még nem ettem olyat. Legközelebb ha abban a supermarket-ben járok, kipróbálom. Kaktuszlevél is ugyanúgy ehető, minden más, csak tudni kell, hogy kell elkészíteni. :) Pl. jártam már úgy, hogy valamit megvettem, és megettem nyersen... aztán néztem, hogy ez meg mi a franc, emberek megeszik ezt a szart?? Aztán valaki felvilágosított, hogy meg kellett volna főzni. Ha belegondolok, végülis a krumpli is ilyen kategória.

    Felon: szerintem "mégse kell" íze van :D Viszek én, de akkor meg kell enned ott előttem! :P

    VálaszTörlés
  5. (Nah f*szom... sose küldi el elsőre, pedig be vagyok gmail-be jelentkezve...)

    Szóval ezek a darabok még nekem, édes növényeket kevésbé kedvelőnek is tetszenek. Csak az újdonság varázsa... :) A kicsi szőrös, a karambol, meg a licsi (vagy csak annak álcázza magát?) nálunk is előfordul nagyobb helyeken.

    De úgy egyébként: Naaaa, ha valami hozható (kibírja az utat, nem vámoltatják - nem értek hozzá, miként működik), hozz már belőle kóstolónak... :) Pl. az én fantáziámat a rohadónak kinéző példány mozgatta meg - gondolom pont az nem szállítás-kompatibilis. :)

    VálaszTörlés
  6. Venes: idegesítő volt számomra is, hogy nem küldi el, megtanultam megszokni. :) Mielőtt elküldöd a hozzászólást, Ctrl+C, hogy másodikra is meglegyen. :) ha a "rohadó példány" alatt a rambután melletti passion fruit-ra gondolsz, akkor szerencsére az nem rohadt, valahogy így néz éretten. Belül jobb :) gyümölcsléként nagyon szeretem, de enni nem könnyű, mert van benne vagy ezer mag. Gyakorlatilag nem tudod kienni a gyümölcshúst a magoktól, pedig nagyon finom, édes. Hozni elvileg nem lehetetlen, mivel almánál is kisebb, 1 db el is férhet, de kb másnap oda kellene adnom neked, hogy még ehető legyen. Meglátjuk. :)

    VálaszTörlés
  7. De tényleg, a kaktuszlevélből mit készítenek?

    VálaszTörlés
  8. A kaktusz fajtájától függően sok mindent lehet. Kenyérre vagy süteményre kenhető krém, "főzelék" és egyebek. :)

    VálaszTörlés